Wyobraź sobie, że jesteś w restauracji. Zamówiłeś swoje ulubione danie, po
dłuższej chwili oczekiwania, kelner przynosi zamówienie. Gorące, pachnące,
świeże danie. Pozostaje tylko zabrać sztućce i zacząć się delektować.
W ten dzwoni telefon – ważna, nie cierpiąca zwłoki sprawa.
Stało się, wdałeś się w dyskusje. Mija 5 minut , 10, w końcu dwadzieścia minut. A ty
nadal rozmawiasz. Twój wymarzony obiad, staje się coraz mniej apetyczny. Chyba
będziesz zmuszony wyjść z restauracji z uczuciem głodu.
Dlaczego o tym piszę?
Otrzymujemy zapytania w temacie naszych usług lub produktów i tylko od nas zależy, jak zareagujemy. Pozostaniemy bierni i klient uleci, czy zaczniemy działać na rzecz nowej sprzedaży? Najprawdopodobniej zapytanie ze strony klienta zostało przesłane do kilku firm .
Podsumowanie.
Gdy następnym razem otrzymasz zapytanie ofertowe, pomyśl o tytułowym obiedzie. Istnieje ogromna zależność pomiędzy czasem reakcji a skutecznością sprzedaży.